08.11. 2023 року відбулося засідання Верховної Ради України, де було підтримано законопроєкт № 3438-IX "Про внесення змін до деяких законів України щодо державної підсумкової атестації та вступної кампанії 2024 року".

Цим документом передбачено внесення змін до законів України «Про вищу освіту», «Про фахову передвищу освіту» та «Про повну загальну середню освіту», що врегульовують питання завершення навчального року в системі загальної середньої освіти та проведення вступної кампанії до закладів вищої і фахової передвищої освіти.

Ухвалення цього законопроєкту є важливим з огляду на складну безпекову ситуацію в країні, через яку виникає гостра необхідність у скасуванні державної підсумкової атестації здобувачів повної загальної середньої освіти, а також у модифікації традиційних вступних випробувань – зовнішнього незалежного оцінювання, вступних іспитів до магістратури – і проведенні їх у комп’ютерному форматі.

Наразі Міністерство освіти і науки України розробляє Порядок зарахування до закладів вищої освіти у 2024 році, тобто документ, який деталізує модель вступної кампанії 2024 року.

Випускники 9 і 11 класів не складатимуть державну підсумкову атестацію (ДПА) в 2024 році.

Відповідне рішення закріплене законом «Про внесення змін до деяких законів України щодо державної підсумкової атестації та вступної кампанії 2024року».

Раніше державна підсумкова атестація осіб, які завершують здобуття базової середньої освіти, проводилась у закладі освіти в письмовій формі.

Заклади загальної середньої освіти мали самостійно визначати строки проведення державної підсумкової атестації.

У 9-х класах державна підсумкова атестація мала проводитись з трьох предметів:

1. Українська мова.

2. Математика.

3. Третій предмет:

  • для учнів класів з українською мовою навчання, у яких не вивчається мова національної меншини, один із навчальних предметів зі списку: біологія, всесвітня історія, географія, зарубіжна література, іноземна мова (відповідно до освітньої програми закладу освіти), інформатика, історія України, основи правознавства, українська література, фізика, хімія;
  • для учнів класів з навчанням або вивченням мови національної меншини один із навчальних предметів зі списку: біологія, всесвітня історія, географія, література, іноземна мова (відповідно до освітньої програми закладу освіти), інформатика, інтегрований курс «Література», історія України, мова національної меншини, мова корінного народу, основи правознавства, українська література, фізика, хімія.

Третій предмет встановлюється за рішенням педагогічної ради закладу освіти, ухваленим з урахуванням побажань учнів, та затвердженим наказом керівника закладу освіти. Процедуру вибору третього предмета, керуючись чинним в Україні законодавством, а саме статтею 23 та підпунктом 1 частини першої статті 1Закону України «Про освіту», встановлює заклад освіти.

Результати атестації не враховуються під час виставлення річних оцінок із навчальних предметів.

Кiлькiсть переглядiв: 318